dijous, 10 de juny de 2010

PAU 2010: examen de Llatí

Seguint amb el calendari de les PAU, avui 13:30 els alumnes de batxillerat de Catalunya s'han examinat de la matèria de Llatí. Aquí us deixem una còpia de la prova. Les pautes de correcció estan disponibles al web del Departament d'Innovació, Universitats i Recerca . Com ahir, amb l'examen de Grec, esperem la vostra opinió, si el considereu un examen adequat o si considereu que hi ha res inadequat.

PAU llatí juny 2010

16 comentaris:

Mercè ha dit...

Examen, en principi, fàcil.
Els meus alumnes l'han trobat fàcil:
- Simplement dues oracions de relatiu!
- Qüestions de cultura... també fàcils!
Ara bé, no és un examen ben bé "Carbonell": mancaven les imatges! Suposo que les trobarem l'any vinent!
Si més no, a diferència dels darrers anys... el text tenia sentit!

Anònim ha dit...

Però el poema de Gòngora sí és típicament Carbonell, encara que sense el recargolament d'èpoques passades. Els meus alumnes també l'han trobat fàcil, fins i tot els que veia menys capacitats.

Francesc ha dit...

El text el trobo excessivament llarg i els enunciats de les preguntes de cultura i civilització massa extensos. Això provoca més nerviosisme i confusió a l'alumnat. Ja veurem els resultats.

Anònim ha dit...

Això comença a retornar a temps passats. Text massa llarg i amb un lèxic que sembla un diccionari. Preguntes com la de Góngora,(!) Preguntes com la de Tarraco que semblen un misal jugant amb els nervis dels alumnes. Preguntes de Mèrida sobre dates amb una diferència de 30 anys...
I l'any pròxim ja ens avisen que expliquem força història, lectures impròpies, etc..
El grec ja està mort,l'examen de les pau ho ha confirmat.
Ara tocar fer feina amb el llatí,
ens creuerem de braços?

Temps al temps

coloma ha dit...

Doncs jo no el trobo tan fàcil. És un pèl llarg, l'antecedent de quos és difícil de veure, tenint en compte que hi ha plebs entremig i és un col·lectiu. El comparatiu tampoc no és cap "ganga", i trunco corpore amb el circumstancial al mig,tampoc. Les preguntes sobre Mèrida les trobo "innecessàries". Algú pot fer cas del criteri del professorat de secundària, per favor?

Santi ha dit...

Jo considero que és d'agrair que el text expliqui alguna història, això fa que els alumnes no acabin dos anys de llatí amb una mala sensació (tots recordem el text sobre la vida de la cornella). Sobre l'extensió considero que es correcta,ja que un text més breu ple de dificultats sintàctiques no avalua el nivell de llatí en general sinó el domini de determinades estructures.
El que si he trobat a faltar és la manca de models, que sí han tingut altres assignatures. M'agradaria tenir una idea clara de l'enunciat de les preguntes de cultura i civilització. No pot ser que els alumnes es trobin una sorpresa diferent cada any (poemes, quadres, escultures, ...) Carbonell hauria de ser conscient que estem immersos en una lluita per la supervivència i aquestes sorpreses poden fer que els alumnes triïn una altra assignatura més previsible.

Arcadio Andrés Solanes ha dit...

El text m'ha semblat correcte, una mica massa llarg, però de dificultat adequada (tret del comparatiu). La pregunta de Mèrida no té massa sentit (realment amb aquestes preguntes sabem si els alumnes coneixen Mèrida o unes dades molt concretes?). I la pregunta del poema, doncs bé, però sobrava el de Shakespeare (quan l'alumne llegeix un poeta anglès del segle XVII, és que ni continua...). Realment no hi havia dues opcions per escollir, tothom estava destinat a la A. Ara bé, grec, amb aquest examen l'acabem de matar del tot. Jo no aconsellaré a cap alumne que l'esculla l'any vinent.

Anònim ha dit...

Com a alumne, només vull dir que trobo molt més important (com segurament el mateix que ha fet l'examen) saber qui era Ovidi, què escrivia i com ho escrivia que no pas un mite concret de les Metamorfosis. Per què no preguntar Ovidi? o almenys poder-lo incloure en la pregunta de Píram i Tisbe...
Respecte a Tàrraco, demanaven masses coses i si es volia redactar mínimament bé no hi cabia tot, crec jo. La cultura m'ha descepcionat molt.

Anònim ha dit...

I he d'afegir que no trobo bé que els professors comenceu a dir que una assignatura està morta i coses per l'estil. A més, la selectivitat tampoc ha de ser la culminació de tot el batxillerat. Jo no em penedeixo d'haver fet grec i llatí malgrat la sele. I recomanaria a tothom fer aquestes assignatures, batxillerat dura dos anys i la sele és un mer (però important) examen.
No us penseu que ara ja no ens agraden les clàssiques! Jo crec cap dels meus companys se'n penedeix.
Siguem positius! Jo no veig res mort ni res per perdut!

Anònim ha dit...

El grec ja mostra el camí a seguir. El llatí, històricament, va darrera. Aquest és el primer tastet ( Góngora, preguntes de 6-7 línees, dates,...)
Quo vadis? Tots ho sabem...

Anònim ha dit...

Per a mi l'examen de llatí no ha estat difícil (cosa contrària del que penso del de grec). Els meus alumnes han sortit també contents i són alumnes amb un nivell mig.
No penso que estigui malament acostumar-los a llegir més d'una línia en un ennunciat. Siusplau, no contribuim a fer-ho tot tan mastegadet al més pur estil de les farinetes. Cada cop anem a menys i a menys i després ens queixem dels nivells.

Héctor ha dit...

Per l'Arcadio: Si us plau, no parlem sobre coses que desconeixem. Estic corregint els exàmens de Llatí de les PAU i et puc assegurar que l'opció B ha estat molt escollida pels alumnes. D'altra banda, pràcticament el 90% dels que han agafat aquesta opció han contestat correctament la pregunta de Shakespeare. Que tu no ho expliquis classe no vol dir que ningú no ho faci.

Arcadio Andrés Solanes ha dit...

Per a Héctor: enhorabona per ser un professor tan bo i que ho explica tot tan bé. Pendré apunts de tu, malgrat que crec que serà difícil. Tan sols porto set anys donant classe i la nota més baixa que ha tret un alumne meu a selectivitat ha sigut un 8'5, però sempre està bé aprendre. Gràcies.

Héctor ha dit...

No, no. La qüestió no és si tu ets millor professor que jo, que segurament ho ets. Sento si he ofès el teu ego. La qüestió és, simplement, que vas fer un comentari equivocat respecte a les opcions que l'alumne podia escollir. Tu vas dir que només hi havia una opció (la A), i jo et vaig dir que aquesta afirmació era errònia, donat que molts alumnes la van agafar. I això és un fet indiscutible i absolutament objectiu i comprovable.

Anònim ha dit...

Algú sap quina ha estat la nota mitjana a selectivitat de llatí i grec? Em sembla que en els darrers cursos no ens havíem d'esperar gaire per saber-ho.

Anònim ha dit...

Grec 5,73
Llatí 4,91

Pel que sembla, els correctors de grec estaven tan acollonits que s'han abaixat els pantalons de manera desmesurada. Per cert, l'examen de llatí tampoc era tan hostil com per haver sortit una mitjana tan baixa, però segurament els criteris de correcció són massa rígids i passa el que passa.